Yoshino-Kumano nationale park

22 juli 2015 - Wakayama-shi, Japan

De volgende ochtend (ma 20/7) bij het opstaan en na het ontbijt wat alweer op tijd is ivm de warmte trekken Rubin en Simon hun scouting blouse aan om met de Japanse scouts op de foto te gaan. Eerst worden het niet herkend en gesnapt maar als de leiding Rubin's das ziet is er gelijk iets van herkenning en wordt iedereen bij elkaar geroepen zelfs de leiding die nog in de tent is komt op een drafje aanlopen en volgt een warm onthaal en herkenning en wil iedereen met ze op de foto. Er worden enthousiast nog wat kadootjes uitgeruild we krijgen zelfs voor Julian iets zelf geknutseld tegen. Er word nog even een plons in zee gemaakt en afgespoeld onder de tuinslang om daarna te vertrekken. We volgen de kustlijn nog verder naar de punt van het eiland. We besluiten niet helemaal naar de punt van het schiereiland te rijden, een strand vinden is niet zo eenvoudig, maar gaan een stukje terug om dwars over te steken. Maar eerst in een dorpje in een wasserette de was gewassen en gedroogd en ondertussen geluncht en boodschappen gedaan. Met Yvette achter het stuur door de bergen over weggetjes waar je geen tegenligger moet tegenkomen zo smal!! Later wordt de weg weer breder en beter, onderweg komen we nog uitgezakte berghelling tegen en een provisorische weg versmalling. Tegen zessen een supermarkt op gezocht voor een opgewarmde maaltijd die we in de auto op eten. Daarna rijdt Rubin met navigator Simon weer door en gaan de oudjes achterin, lekker relaxed zo'n auto met chauffeur! Tegen half 10 komen we aan op de parking waar we provisorisch douchen met elkaar achter het scherm van de tarp. Rubin ontdekt via Google dat we bij een vliegveld staan dat midden in zee ligt, Kansai Airport.
'S morgens vroeg (dinsdag) klopt er iemand aan over Fishing, later blijkt dat ze van de transport pier voor het materiaal voor de bouw van het vliegveld een vispier hebben gemaakt en dat je op volgorde van binnenkomst een plaatsje kunt uitzoeken van waar je wilt vissen. Wie er het eerst is heeft de eerste keus. In het achterland hebben ze een grote afgraving gemaakt en met transport banden naar hier gebracht waarna het met schepen werd verscheept. Toevalliger wijs landt Julian hier vandaag komen we later achter!! We dachten zelf dat hij op Osaka vloog. We gaan op weg naar een strand om te chillen, deze vinden we al is dat niet gemakkelijk, in de buurt van Wakayama, wat opvalt is dat er hier veel op brommertjes wordt gereden zagen we eerder niet zo veel, waar we een middag heerlijk op het strand liggen en in de golven duiken. Het is best warm en de wind trekt nog al aan met zelfs een regenbuitje. Tegen 4-en hebben we er genoeg van en gaan via een grote shopping-mall voor boodschappen waar twee Japanse meisjes met een grote glimlach uitgebreid naar de jongens kijken, op zoek naar en overnachtingsplek bij een strand zodat we morgen nog een dagje kunnen genieten. Het eerste strand in gesloten en wordt afgegrendeld met stormdeuren bij een andere kunnen we niet parkeren. We zien een stadium met atletiek banen daar eens kijken en besluiten hier te overnachten op de parking. Heerlijk gemarineerd vlees gebakken met salade en een crème Brulee als toetje zitten we rustig op onze stoeltjes, het waait nog wel flink, tussen 2 stadions . Tegen 10-en worden we gewaarschuwd dat ze de poort gaan sluiten maar wij mogen wel overnachten, om 8 uur gaat hij weer open.