Schiereiland Ise

21 juli 2015 - Toba, Japan

Het was druk op de parking onder de brug afgelopen nacht veel mannen gingen vissen, kwamen met bootjes om op te blazen en de wereld aan uitrustingen. Er was er een die de hengels aan het plafond van de auto kom klikken in klemmetjes niet een wel zes/zeven. Tijdens het ontbijt begon het alweer te misseren maar daar merkten we weinig van omdat we nog steeds onder ons afdak stonden. Het werd druk met bezoekers omdat er een marktje was. De boel maar eens ingepakt om om een uur of elf maar eens af te reizen richting schiereiland Ise. Onderweg moest er getankt worden, de V6 lust nog wel wat maar de benzine is €1,05 p/ltr dus dat scheelt dan weer, bij self service met automaat, Visa werkte niet dus maar 5000¥ erin, vroeg mij wel af wat als ik minder tank, maar de pomp bediende bleef erbij redde net niet het bedrag maar met het bonnetje bij een andere automaat kreeg ik wisselgeld, echt weer iets Japans.
Het schiereiland staat bekend om de twee rotsen Meoto Iwa (gehuwde rotsen) die zijn verbonden door een heilig touw dit is een peace place natuurlijk met een tempel waar je weer wat kunt offeren en kopen. We reiden over een mooie slingerende kustweg richting Toba, een parel eiland en in zee hier worden veel oester gekweekt en in elke baai zie je veel visser boten. Een deel van het eiland is nationaal park wat je ziet in uitbundig met naaldbomen begroeide helling langs de vele baaien.
Op onze route ligt een camping we besluiten te kijken of terecht kunnen na veel overleg, eerst kunnen we een huisje huren maar we hebben ons huisje bij ons, is er wel een plekje en settelen we ons tussen de campeerders, voelt eigenlijk wel heerlijk relaxed zo op de camping. De jongens gaan met een potje bier naar het strand en klooien daar wat. YVette gaat een handwasje doen, door de regen en het slecht drogen ruiken enkele spullen niet zo fris. We flanzen een pasta roomsaus in elkaar met knoflook, uien, paddestoelen en de gekregen aubergine, smaakt heerlijk. 'S avonds hebben de Japanse boys scouts die op de camping hun kampje hebben een kampvuur en wordt er wat vuurwerk afgestoken. Het wordt na 19.00 uur al vlot donker dat is wel vreemdwwWe maken gebruik van de douche ook wel,weer eens fijn na Tokyo niet meer gezien. Het valt wel op dat het Engels op borden etc steeds minder wordt ook de verwarmde zit toilet is ingeruild voor Japans hurk model!! Hier langs de kust zijn de muggen wel aardig actief dus wordt er ruimschoots met antimug gesmeerd we kunnen hier heerlijk slapen met alles open wat we tegen 11en dan ook doen.