Kobe en Osaka zondag 2 aug

6 augustus 2015 - Ōsaka-shi, Japan

Om 06.00 werden we bruut gewekt door een boze Japanner. Begon in het Japans tegen ons te ratelen, waar we niets van begrepen maar tevens maakte hij met zijn armen een kruis wat betekende dat we niet op de parkeerplaats mochten staan, we moesten direct weg. Deze keer een niet zo vriendelijke ontvangst. Zo gezegd zo gedaan, we waren toch allemaal al wakker en op naar een ontbijt bij de MC Donalds. Hierdoor waren we de dag mooi vlot begonnen, en kwamen we rond 10.00 aan in de haven van Kobe. Kobe heeft vanaf de 8e eeuw al nauwe handels contacten met China en Korea en behoort net als Rotterdam tot een van de grootst van de wereld, tegenwoordig wonen er veel Chinezen, Koreanen, Europeanen, Amerikanen en Indiërs. Omdat het zondag was, was het hier nog erg rustig. In de haven rond gekeken, helaas waren er geen mooie schepen bij. Simon en Rubin gingen naar het Maritiem museum en Maarten en Yvette naar Chinatown een wijk midden tussen de hoge gebouwen. Het was er heel kleurrijk en met allemaal eethuisjes en kraampjes, ook hier werd iedereen toe geroepen om bij hun wat te kopen. Nadat de jongens het maritiem museum gezien hadden zijn we door gereden naar Osaka.
Julian had het Osaka aquarium bezocht en was hier erg enthousiast over, hierdoor waren wij ook geprikkeld. Vlak in de buurt een parking gevonden, waar de auto's in een soort autoparkeerflat werden gezet. Onze bus bleef echter wel buiten.
Er waren heel veel bezoekers hierdoor stonden we eerst bij de kassa in de rij, en later in een file door het aquarium. Maar gaande weg verspreide het zich en konden we alles goed zien. Hele bijzondere vissen, enorm groter krabben en octopussen. Eenmaal weer buiten besloten we een zwembad te willen opzoeken, zwembad wel gevonden maar dat is niet zo gemakkelijk er was geen geschikte parkeerplek, ook niet om te overnachten, dan maar wat verder buiten het centrum een uitgebreide park en rest opgezocht. Hier een lekkere Pasta maaltijd klaar gemaakt. En na een wederom zelf gemaakte douche gaan slapen met het idee om morgen nog een dagje Osaka te doen maar dan by train.