Strand BBQ

4 augustus 2015 - Habikino-shi, Japan

Vanochtend vroeg heeft Yvette al online kaarten gescoord bij de visitor tent en via WiFi heeft Julian gemeld dat hij eraan komt, het is voor hem nog even zoeken bij welke uitgang als we staan want hij mag ook niet zo maar het terrein verlaten zonder begeleiding. Maar daar is onze vent wij zijn allemaal blij elkaar te zien. We laten hem nog even onze camper zien en de motor moet nog even gestart worden om de V6 te laten horen. Na nog een knuffel gaat hij weer terug en wij ontbijten, we zien elkaar morgen. Op de toegangs weg is het een drukte van belang en zien wij hoe Japanse verkeersregelaar het weer over nemen van de vrijwillige scouts, het gaat gelijk een stuk gestructureerder en de klapstoelen worden aan de kant gezet dat is niet Japans!! We gaan op zoek naar een stuk strand, sinds Hiroshima lopen de temperaturen 's middags aardig op, wat makkelijker lijkt dan het is maar we vinden een verlaten zandstrand achter een stormkering (zijn ze de afgelopen jaren aardig druk mee geweest is onze indruk) en parkeren achteruit rijdend de camper hier op het fietspad bij een doorgang in de betonnen muur. Er zijn nog twee mensen aan het snorkelen met een harpoen naar later blijkt op een rif omdat het laag water wordt. We kunnen hier heerlijk zwemmen, kijken wat er allemaal in zee leeft en onder de tarp in de schaduw zitten. Daar is het zelfs nog warm onder. Eind van de middag voor boodschappen, kijken of we kunnen BBQ op onze al eerder gekochte wegwerpbbq een strand in een park. De boodschappen zijn binnen alleen is er geen geschikte plek in het park te vinden dus maar weer teug naar het strand waar we hebben gezwommen. Er is nog een metertje over van het zand en na wat puzzelen, Japanse gebruiksaanwijzing lastig te lezen, brand de BBQ. Simon maakt een zandwal tegen het water maar we moeten toch met ons allen met de BBQ naar boven aan de trap verkassen en zitten op een soort balkonnetje met uitzicht op zee bij volle maan (19.30 wordt het al donker) echt genieten!! Na hoog water komt er weer een stukje strand vrij en maken Simon en Rubin nog een klein kampvuurtje en douchen we met elkaar achter de kering uit de jerrycan. We rijden weer terug naar de parking zodat we morgenochtend direct het Jamboree terrein op kunnen.