op naar Kyoto (2)

20 juli 2015 - Kitamuro-gun, Japan

Na een lekkere koele nacht en wat uitgeslapen te hebben bleek het droog te zijn. Dus toch nog maar een dagje Kyoto. Gelijk bij het station van Kyoto staat de Kyoto tower, 100mtr deze bezocht en hier hadden we een heel mooi uitzicht over de stad. Bij de informatie balie dag bus kaarten gekocht, om zo overal in en uit te stappen.
Hierna was het al weer tijd voor een kop koffie, en een Starbucks was zo gevonden. Het was na de koffie even zoeken naar de juiste bus, want het was een aan en afrijden van bussen rond het station en er waren ontzettend veel mensen. Ons eerste bezoekje zou de gouden tempel zijn, na een lange bus rit, met veel stops en drukte kwamen we er. En inderdaad een prachtige gouden tempel, Simon stak hier een gelukskaarsje op, En branden we wierook naar Japans gebruik. Ons volgende bezoekje zou het keizerlijk paleis zijn, maar bij aankomst was de tuin gesloten, we moesten het doen met de mooie imposante toegangs poorten. Door gelopen naar kasteel Nijo, maar ook deze was helaas al gesloten, het was eind van de middag, rond 17.30. Het Giondistrict is ons volgende plan, dit is de bekendste geishawijk van Kyoto waar Japanse mannen zich met professionele geisha's vermaakten in logementen en theehuizen. Hier staat het Yasakaheiligdom, met een opvallende poort en in rood/oranje kleuren. Hier kwamen we er achter dat onze fotocamera op een lage resolutie stond, hierdoor zijn een flink aantal foto's van een slechte kwaliteit. Gr..... Erg jammer! Hierna rond gekeken in de geisha wijk hier verschillende geisha's gezien. Mooie authentieke straatjes, maar van al het geslenter hadden we honger gekregen en zijn we bij een Japans teryakie restaurant gaan eten, met handen en voeten het eten besteld. Weer nieuwe gerechten gegeten, sommige erg lekker een aantal iets minder, maar het vlees was heerlijk.
Hierna in het donker en door alle drukte op naar het station.  Kyoto by Night was mooi verlicht en bij het station was een waterfontein met een licht show. Met de trein terug naar ons slaap plekje! Hier een douche genomen, deze hadden we achter onze camper zelf gemaakt. We zijn nu net echte Roma's, maar hierdoor wel heerlijk fris ons campertje in.