Tokushima

22 juli 2015 - Naruto-shi, Japan

Vannacht is het begonnen met regenen, het ene moment heftiger dan het andere dus van zonnen komt niet veel vandaag. Vanochtend is er al weer van alles te beleven op de parking, de baseballers zijn alweer aan het trainen, het lijkt wel of er al een stratenmaker bezig is stenen erin te tikken maar dat zijn de slagmannen die je hoort als ze de bal slaan! Er is volgendé week een of ander toernooi in 1 van de stadions want er zijn allerlei units met aggregaten geplaatst en die worden vanochtend getest, Simon krijgt nog de vraag of we uit Australië komen want die hebben een trainingskamp. Nu het regent veranderen we ons plan en gaan kijken of we het volgende eiland kunnen bereiken met de boot vanaf Wakayama naar Tokushima dus op naar de haven aan de andere kant van de stad. Deze boot neemt ook auto's mee dus dat geluk hebben we al is het alleen een hele prijs, 15.600¥ na overleg besluiten we mee te gaan, scheelt 250 km, tol en reistijd. Moet je ook eens gedaan hebben alhoewel het wel wat onstuimig weer is. De boot vertrekt om 13.40 en is in 2 uur over best relaxed, je kunt en languit liggen maar wij kiezen voor luie stoelen met een tafeltje er tussen in, tijd om een verslag te schijven. Rubin rijdt ons weer de boot af naar het centrum om bij een toerist information te vragen wat we het beste kunnen bezoeken. Hier worden we leuk geholpen en krijgen terloops nog mee dat er komend weekend een Typhoon wellicht over het eiland komt met mogelijk een tsunami golf! We gaan boven langs en het is niet de eerste Typhoon die we meemaken dus zal wel loslopen, de regen hebben we in ieder geval al. We gaan op weg naar de natuurlijke draaikolken die je vanaf een brug kunt zien na onderweg boodschappen te hebben gedaan, gemarineerd vlees met wat wok groenten en groot verpakking noedels. We koken op de parking van het Naruto museum waar we op hoogte een mooi uitzicht hebben al wordt het wel snel donker dat is wel een nadeel van het reizen in Japan. We slapen hier ook vannacht.

1. Eduard de Vries:
    22 juli 2015
    Vandaag teruggekomen uit Riga; alle verhalen gelezen; mooi man! Ben weer helemaal bij! Groeten daar,