Tokyo verkennen

8 juli 2015 - Sumida-ku, Japan

vandaag de stad in wandelend via een herdenkingspark van aardbeving en 2de WO, Aardbevings en WO herdenkingsparkhet nationaal Sumo stadion Sumon stadiummet de Japan Rail naar Electric City / Akihabara. Er staan veel kaart automaten maar toch maar via een bemand loket tickets gekocht. Hier eerst in een warenhuis koffie met een broodje gekocht. In deze wijk veel hoge gebouwen met allerlei winkeltje met electronica, pokemon kaarten, voetbal plaatjes en modelbouw. Electric cityOok hele torens met kleding voor Japans poppen. Overal om je heen geluid en knipperende reclame verlichting. Vanaf hier met de metro naar Tokyo Station een gebouw naar voorbeeld van het centraal station. Op naar het keizerlijk paleis en een wandeling door de tuin, veel gras en dennenbomen, grachten met wateren en vestingwallen. Keizerlijk paleisVan het paleis niet veel te zien. Wat opvalt is de rust die er heerst in de parken in deze grote stad je hoort er zelf de krekels. Daarna naar Ginza de modewijk van de stad maar na eerst een camera te hebben gekocht bij Big Camera. De boys hebben ontdekt dat er een Abercombie in de buurt zit dus op zoek in een soort van P.C. van Tokyo. Wat kleding gescoord en aan het eind van de straatGinza district een supermarkt waar we wat avond eten (magnetron maaltijd) scoren. Zo langzamerhand maar weer eens terug naar het hotel, we beginnen aardig het metro systeem te snappen dus kopen kaartjes via de automaat, gaat hier ook in een soort van zones. Met nog een overstap naar een andere metro maatschappij en wisseling van kaartjes zijn we terug bij het hotel waar we onze maaltijden op eten en lekker gaan slapen.

1. Hans en Freda:
    8 juli 2015
    Mooi dat jullie de hectiek af kunt wisselen met rust. Passen de jongens die Japanse kleding wel? Of zijn er alleen maar kleine maten? Veel plezier.
  2. Eduard de Vries:
    8 juli 2015
    Ha, die Vossen, in het verre Oosten. Goed en mooi begin van de vakantie. Afgezien van de achtergebleven koffer (is die nog nagekomen? Maar goed dat er overal Abercombie is. Staan daar ook al rijen voor? Veel plezier en ik zie al uit naar de volgende up date. Groeten,