Tokyo by bike (1)

11 juli 2015 - Sumida, Japan

via het hotel bij een plaatselijke fietsenmaker fietsen gehuuurd om door de stad te cruisen zoals  de jongens zeggen. Je ziet hier wel mensen fietsen en ze fietsen gewoon op de stoep en weinig op de weg en het gaat allemaal heel vriendelijk en gemoedelijk. We gaan over de stoep soms stukken over de straat en stekken over bij de zebra paden en de voetgangers.  We gaan naar Uneopark een groots stadspark met verschillende activiteiten en grote vijvers, we besluiten het Nat. Museum van Tokyo te bezoeken maar gaan eerst lunchen soep en sandwich, in een luxe restaurant (Okura restaurant) bij het museum. De kunst valt ons tegen allerlei samurai zwaarden, kimono's, boekrollen, beelden en enkele schilderijen. Nu snappen we ook waarom er zoveel Japanners naar het Rijks gaan! Als we weer gaan begint het te motregen we bezoeken nog een grote begraafplaats in het Yanakadistrict en duiken daarna de Ameyokomarkt op een grote gedeeltelijk overdekte bazaar allemaal kleine winkeltjes onder de spoorlijn waar van alles te koop is. Het blijft regenen dus maar weer terug naar het hotel voor een douche en boodschappen. We chillen wat op de kamer en gaan op tijd slapen morgen vroegop naar de vismarkt!!