Tokyo by night bike (2)

11 juli 2015 - Sumida, Japan

Om 2 uur ging de wekker en na het ontbijt op de fiets naar de grootste beroemdste vismarkt Tsukiji wederom in de regen. In het donker door stad de markt vlot gevonden nu alleen nog de plek vinden om ons aan te melden voor de rondleiding. Onze fietsen geparkeerd bij een politie post bij een ingang van de markt en dwars over de markt, een georganiseerde chaos als een mierennest, Yvette ging het eens vragen aan iemand achter een kraampje een zei gaf en papiertje mee met daarop de ingang waarvan de Tour vertrok, helemaal aan de andere kant natuurlijk. Maar gelukkig het zaaltje zat half vol dus wij kregen een groen hesje en konden vooraan in de rij gaan zitten eigenlijk meer liggen en tot 5.50 wachten om mee te gaan. We gingen naar de veiling van diepgevroren Tonijn kijken, heel bijzonder om te zien hoe de kopers de vissen keuren, met een zaklamp beschijnen ze een plak vis en hakken met een haak wat vlees uit het staartstuk en kneden dit wat zouden ze daar uit op maken? Om 6.15 was de rondleiding afgelopen en stonden we weer buiten de visafslag Om weer opzoek te gaan naar onze fietsen. Tussen allerlei kleine viswinkeltje en anders producten door.
In de buurt was nog een theetuin/park van de keizer dus hop op de fiets er naartoe maar ging pas om 9.00 uur open toen door naar de haven en vandaar naar west Tokyo maar eerst een kop koffie in een leuke koffie tentje tussen de Japanse forensen. Op weg naar Tokyo tower (een soort van Eiffeltoren) kwamen we nog een grote tempel tegen waarin dan weer serene rust heerst, zo midden tussen de grote kantoor kolossen.  Rond half negen merkte je dat het druk begint te worden en is het slingeren met de fiets tussen de wandelaars door.  Yvette verliest bijna nog haar fietsen standaard.  We dwalen een beetje door de stad en fietsen geregeld de verkeerde kant op op weg naar Shibuya. Uiteindelijk komen we bij het nationale stadion wat geheel is gesloopt en vermoedelijk komt hier het nieuwe olympische stadion voor 2020, dan zijn we hier weer met Simon grappen we tegen de verkeer regelaars. Onderweg komen we nog een drie etage hoge afslag range voor golfers tegen, raar volk die Japanners!  Uiteindelijk belanden we bij Harajuku met allerlei mode winkeltjes en boetiekjes. Als we op willen stappen moeten we eerst nog langs de politie om het slot van een fiets door te laten knippen wat met een hamer en beitel niet lukt maar als we een afbeelding van een betonschaar laten zien komt er een rescue set te voorschijn waaruit een niet gebruikte schaar komt waarna met vereende kracht het slot het begeeft. Vandaar uit maar via de keizerlijke tuinen richting hotel (ruim een uur fietsen) voor een warme douche. Niets is zo leuk als zwerven op de fiets door deze grote stad, we kwamen een bordje tegen met Tokyo water museum 250 mtr hier samen met Rubin een bezoek aan gebracht natuurlijk, het was een tentoonstelling over het waterleiding systeem in de stad vanaf midden 1800. Leuk om te zien hoe ze daar hier mee om gingen. Yvette en Simon zaten iets verderop in de lobby van het ziekenhuis bij de Starbucks die je hier op bijna iedere straathoek tegen komt uiteindelijk de fietsen ingeleverd het koste allemaal niet extra's, service!!  Door de stromende regen terug naar het hotel we waren al zeiknat maar gelukkig niet koud, dus de douche meer dan verdiend. Later in de supermarkt boodschappen gedaan verschillende pasta maaltijden voor in de magnetron. Wat opgeruimd en daarna lekker slapen na deze lange dag. Tokyo is een leuke stad om op de fiets te verkennen.

1. OPMA:
    11 juli 2015
    Druk met de C van G. Jul op gehaald in goede orde. Hond wil al niet meer terug. Ga door met reis verslag leuk om te lezen en mee te reizen. Nu echt op stap. Grtj Opm