op naar Mount Fuij

13 juli 2015 - Kamo-gun, Japan

Vrijdag 10 juli begint onze Tour door Japan echt, de camper komt hij wordt om 11.00 uur afgeleverd bij het hotel, het adres van het camperbedrijf waren we al langs gefietst maar was inmiddels verhuist, wat een service. Eerst even geld pinnen, voor de huur omdat credit card niet kan en overschrijven by PayPal niet lukt vanuit buitenland, ook weer en hele ervaring, drie keer een bedrag gepind maar niks gekregen en de machine maar wel allemaal geluid net of hij geld telt.  Toch maar eens vragen aan de supermarkt dame, ze wijst mij op de telefoon die op het apparaat zit, ik neem de Hoorn en toets Engels en krijg en keurig Engels sprekende meneer aan de telefoon en hij vraagt naar de code op de reçu, waarschijnlijk mij limiet niet toereikend. Niet gelijk 100.000 Yen vragen maar 50.000 lukt wel en zo na 5x 250.000 Y bij elkaar gesprokkeld. Hiermee betalen we de huur van de camper en de borg voor de Ipad doen we in euro's hebben we nog iets aan bij terug komst en in Japan niet!!  Na uitgebreide controle en instructie kunnen we na ingepakt te hebben om uur 13, hup het Tokyo's verkeer in, links al the way. Rubin al navigator door het "drukke" verkeer Tokyo uit zonder snel/tolweg en op naar Mt. Fuij. Gaat ons redelijk goed af, een paar dagen links fietsen helpt wel. Bij een Mac maar eens even lunchen en dan door, tegen zessen komen we op onze parkeerplaats voor de nacht bij Mt. Fuij aan na eerst boodschappen bij 7 eleven te hebben gedaan. Na het eten lopen we nog eens even het dorp in voor een onz maar het blijkt en Schrijn Tempel te zijn verkeerd gelezen daarna maar slapen. Ons eerste nachtje op een parking in de camper, voelt heel vertrouwd.

1. Weedee:
    13 juli 2015
    Like! Waarom mis ik 12 en 13 juli?