Mount Fuji en de 5 meren

14 juli 2015 - Kamo-gun, Japan

Het is een beetje wennen aan het matras maar als we opstaan zien we Mt. Fuji liggen de hoogst vulkaan van Japan. Na ons ontbijt met brood, ja dat is hier te koop al is het van dat vierkante witte tosti brood, waarop we ham en plakken kaas, jam en Skippy pindakaas doen. Besluiten we de boel op te breken en een meer op te zoeken om in te zwemmen na eerst met de camper langs een Mazda dealer te zijn geweest om een lekkage van het condens water op te laten lossen. We worden met alle egards ontvangen ik rij te snel voorbij de stop streep en er komt gelijk al iemand aan gesneld de monteur erbij en uitgelegd wat er aan de hand is en wij mogen binnen plaats nemen en krijgen koffie/ice koffie geserveerd. Het bleek een eenvoudige ingreep er zat een propje in de afvoer leiding die er met een lange schroevendraaier kom worden uitgestoten, we werden er weer bij geroepen en het condens water stroomde er nu goed uit. Bij het terug zetten van de auto werd nog een euvel aan de bediening van de portier ruiten ruiten ontdekt, auto weer naar binnen maar dit kon niet worden opgelost ik kon de ruiten niet meer bedienen, hoe nu met eventueel tol? Het onderdeel was niet op voorraad en duurde wel en week dat wordt ook niet wat. We gaan het wel zien. Onderweg nog een grote supermarkt aangedaan tegen over een attractiepark met een sceary achtbaan die recht naar beneden gaat en de stoelen los van de karretjes.
We cruisen langs het Yamanakameer waar we een rondvaart boot zien varen met een grote zwanen nek en kop. We rijden door naar het Kawaguchimeer het meest toegankelijk en toeristische meer. Hier komen we op een parkeerplek terecht waar ook een markt is en je waant je er in de Provence zoveel lavendel en op dezelfde manier aangelegd, als je niet naar de Provence kunt halen we de Provence wel naar hier.
Hier heerlijk gezwommen en aan het water gezetten, de Fuji in niet meer te zien door de bewolking! 'S middags betrekt het nog meer en na dat de jongens hadden uitgezocht dat je niet eens met de auto de berg op mag maar met een bus moet + je moet nog per persoon betalen waardoor het best duur wordt besluiten we richting het schiereiland Isu te rijden. Een klein stukje tolweg speelt een hoop gekrioel over smalle bergweggetjes zodat we om een uur of zeven aankomen op de parkeerplaats voor die nacht. Yvette makt een heerlijke pasta maaltijd en we gaan nog op zoek naar een onz wat alleen een heel heet voetenbadje blijkt te zijn (stond wel in tekst) !!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl