Schiereiland Isu

15 juli 2015 - Mino-shi, Japan

De volgende ochtend (zondag12 juli) vroeg wakker want het is er al vroeg licht en al snel heel warm. Het schiereiland zelf is bijzonder het ligt namelijk op 4 verschillende aardplaten en is dus erg geologische dit is ook heel duidelijk te zien bij onze eerste stop aan de zee. De rotsen langs het water waren af gesleten en je zag soms wat vulkanische steen en dan weer wat kalk steen. Ook heb je op het schiereiland veel grotten bij de kust in de rotsen. Een grot hadden we al gezien op het kaartje maar omdat de zee te ruig was voeren de boten naar deze rots niet en was het dus niet mogelijk. Dus door verder rijden langs de kust. Naar een uitzichtpunt met een "love-bel". Er was hier een heel nieuw pad aan gelegd dwars door de "jungle" heen, heel dicht begroeid en je hoorde overal dieren, het voelde aan als in een vlinder tuin bij de dierentuin alleen dan nog warmer. Er waren 2 verschillende uitzichtpunten de eerste daar was ook de love bel. Jammer genoeg was het niet een heel heldere dag want dan zou je vanaf daar langs de lust lijn kunnen kijken en de Mount Fuji ook zien liggen, maar helaas. Eenmaal de love bel hebben geringd, wat voor het geluk in de liefde staat, door naar het volgende uitzichtpunt. Ook hier hebben we nog wat foto's genomen van het mooie uitzicht. Eenmaal weer in de auto hadden we het zo warm dat we besloten door te rijden naar een echte Ons met een heel mooi uitzicht over de zee maar we zijn er toch niet in gegaan omdat het water wel heel erg warm was, dus door naar het strand. In een klein dorp je naar beneden gedoken met de auto en op naar het strand waar we de hele middag konden relaxen! Halverwege de middag bij een oud omaatje 4 bakjes noodles gekocht en warm water gekregen en heerlijk opgegeten op het strand. Op een geven komend vond Rubin een camera op de kust lijn, bij het zoeken naar de eigenaar kwamen we verder op bij een zeil boot die op het strand lag om te vragen of iemand zijn camera miste dat was niet het geval, maar die mensen zaten in de zeilboot en deze lag vol met heet water, het was gewoon een Ons! Heerlijk nog even gelegen en uiteindelijk ook nog de eigenaar gevonden van de camera. Daarna afspoelen bij het toiletten gebouw maar niet zoals gebruikelijk met een douche maar koud water vanuit de berg in een betonnen bak met een afwasteiltje over je heen gieten. Het was ook wel weer tijd om door te rijden naar de auto camping, maar deze was niet goed genoeg en van dit geld besloten we uiteten te gaan en gewoon weer slapen op een mooie parkeerplaats wat ook prima is. In de volgende baai zagen we op de hoek vlak bij het strand een leuke vis restaurantje maar van de menu kaart konden we niks maken, uitleg vragen dus en toen kwam er naar voren dat je kon barbequeen dat werd het dan. Hierna vroegen ze ons mee naar achter niet wetend wat we daar moesten, eenmaal achter waren er allemaal bakken met water met verschillende levende schelpdieren en vissen. En levende kreeften, iets wat Simon heel graag wilde eten, Simon aan de kreeft en de rest koos wat schelpdieren en vissen,het was een bijzondere maaltijd met schelpdieren die we in Nederland niet kennen, maar het lekkerste was toch echt de kreeft. Haha. Terug naar de parkeerplaats en snurken. De volgende ochtend was het weer raak 7 uur waren we weer wakker. Ontbijten en door. Nog steeds op het schiereiland, op het kaartje was een Geiser te zien. Daar maar even langs, de hoogste Geiser van Japan we kwamen aan om 11 uur s'ochtends en de Geiser zou weer sproeien om half 12 goed getimed dus. In de tussen tijd en kop koffie gedronken, en we mochten eieren koken in het water van de Geiser. Deze moesten er 17 minuten in maar waren erg lekker. Ook was hier nog een voetenbad erg heet maar Simon en Rubin vonden het lekker. Half 12 zoals beloofd spoot de geiser wel 20 meter hoog. Daarna verder, naar de water vallen, erg gaaf en mooie foto's genomen en lokale snoepjes gekocht. Prima dag maar verder was er niet erg veel meer te beleven en dus door naar de volgende stop een land tong ongeveer 200km verder op. Onderweg bij een wegrestaurantje wat gegeten mama papa Rubin aan de rijst met curry, deze was erg goed. En ik aan de curry noodles soep beter dan de noodles uit de winkel. En nog een klein stukje verder naar een volgende parkeerplaats om weer te slapen. Maar waar we eerst nog konden genieten van de plaatselijke jeugd die daar samen kwamen met hun lichte motoren (zie video) waarvan ze de uitlaten hadden afgezaagd, waardoor ze een hels kabaal maakte alsof ze met elkaar praatte door geregeld gas te geven. Gelukkig rond 22.30 gingen ze allen weer keurig met veel lawaai weg. Erg grappig om mee te maken.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hans en Freda:
    15 juli 2015
    Leuk om jullie belevenissen te volgen. Het lijkt of jullie daar dubbel dagen hebben. Veel plezier nog.