Relax dagje! Dinsdag 14 juli.

15 juli 2015 - Nanto-shi, Japan

Deze dag was extreem 6:30 werden we de camper uit gekookt, het is tot nu toe elke ochtend vroeg wakker in de camper, dit is geen probleem wat het is s'avonds ook geen nacht werk, dus het kan allemaal. We hebben onze drukke onrustige overnachting plek langs de snelweg bij Arai verlaten om verderop langs de kust te ontbijten en daarna door te rijden naar de punt van deze landtong. Het idee was om met de veerboot vanaf Irago-misaki over tegaan naar Miramichia om zo wat tijd te besparen. Helaas was dit niet mogelijk, de overtocht kon alleen zonder auto, dit was dus geen optie. Hierna ging Rubin achter het stuur en op naar het strand want het was te warm om in de auto te zitten. Yvette had een strand gevonden en daar gingen we heen, maar zoals wel vaker was dit niet zo duidelijk aangeven dus deze zijn we voorbij gereden. Na een tijdje kwamen we bij een aangelegd park, waar tevens een atletiekbaan bij lag, erg mooi. Hier lekker de hele middag gelegen, bruin geworden en Rubin en Simon hebben zich prima vermaakt met zwemmen en vooral het op kwallen jagen vonden we erg leuk. Haha. Een paar gevangen en bekeken maar toen het vloed werd verdwenen ze allemaal. Dan maar stenen gooien op het vlot wat 30 meter uit de kant lag. Wat even later enkele Japanse jongens ook gingen doen. Hier heerlijk gedoucht en de haren gewassen ook wel weer eens fijn! Kortom een relax dagje. Aan het einde van de middag weer in de camper en op naar het Noorden, dit keer over de Japanse Tomei Expressway en aan het begin van de weg door de Japanse bergen een Park en Sleep gevonden, waar Yvette lekker eten klaar maakte. 'S ochtends vroeg werden we wakker van allemaal hele kleine vliegje's die naar mate de zon op kwam ook zo weer weg waren, hier ontbeten er kwam nog een oudere vrouwtje vragen waar we vandaan kwamen en gaf ons nog wat tips, later kregen we van een mevrouw die groente bracht, op veel van deze park en rust plekken worden lokale producten verkocht, twee zakjes courgette. Ze vroeg of we dit kende, met de vertaalapp haar vraag vertaald, leuk. Op naar Takajama een rit door de Japanse Alpen met veel wegwerkzaamheden waar Yvette ons goed door heen loodste. Deze stad staat bekend om zijn oude binnenstad met houten huizen, veel winkeltjes met antieke spulletjes en handwerkjes, de vele hout bewerkers en omdat het water in de winter zo schoon is wordt er ook Sake gebrouwen, zelfs al één familie 680 jaar en 18 generaties. Nog de ruïne plaats van  een kasteel bezocht hoe kan het anders op een berg in de stad. Er was ook nog een soort openlucht museum met 18 verschillende oude (1600-1890) huizen zelf met rieten daken, het was inmiddels alweer etenstijd dus op zoek naar iets geschikts. Eerst 2 zelfbedienings sushi restaurant bekeken maar Rubin wou graag een pizza dus naar een Italiaans restaurant waar een Japanner op traditionele wijze pizza's bakte, heerlijk gegeten. Daarna door op weg naar Kanazawa onderweg slapen op de bekende wijze na eerst provisorische te hebben gedoucht, het is s middag toch wel  ruim 30gr. en hier iets drogere warmte dan aan de kust. Welterusten! Morgen verder.

1. Weedee:
    15 juli 2015
    Was weer erg leuk om te lezen. Maar kunnen jullie wat meer foto's plaatsen? Veel plezier!
  2. OPMA:
    15 juli 2015
    Lezen met plezier jullie verslag prima zo. Maar alleen de eerste foto's zijn door gekomen, hoe we ook zoeken.Ga door met genieten. Pa
  3. Hans W:
    16 juli 2015
    Mooie verhalen !!!
    Wel de conditie op peil houden Vosjes !!!
    Jullie waren zo mooi in vorm....
  4. Maarten Vos:
    16 juli 2015
    Het is wel modern hier maar WiFi is niet zo ingeburgerd als bij ons dus foto's plaatsen is lastiger. Maar zodra beschikbaar zullen we foto's uploaden.