Hiroshima is indrukwekkend, Myamijma vredig

26 juli 2015 - Iwakuni, Japan

Hiroshima.
Bij het station een parkeer plek gevonden, en daarna met een toeristen bus de stad in, deze keer ging dat gelukkig sneller als in Kyoto, we stopten nl niet bij iedere halte.
Hiroshima kasteel als eerste bezocht, ook deze was door de atoombom verwoest, maar in 1958 exact gereconstrueerd. Het vredespark en de A-bom-koepel was op loop afstand, en indrukwekkend om te bezoeken. Hier waren veel toeristen, en werden er verschillende kleine herdenking en eerbetoon gehouden. Simon en Rubin hebben beiden de vredesklok geluid. Onder tussen berichte Julian ook in Hiroshima te zijn, in een grote shoppingmall, helaas te ver bij ons vandaan om naar toe te gaan.
In het vredesmuseum was aan de hand van foto's, video's en persoonlijke bezittingen van slachtoffers te zien wat de gevolgen waren van de atoombom. Hierna nog het stadspark bekeken.
Eind van de dag door gereden naar Myamjima, heiligdomeiland.
Het gebied staat op de werelderfgoedlijst en wordt gesymboliseerd door de prominente vermiljoenrode Otorii (grootste poort). Hier met de kleine veerpont naar toe gevaren, eenmaal op het eiland was het inmiddels tijd voor ons avond eten, wat we bij een grote supermarkt uit de kant en klaar afdeling hadden gekocht, Rubin en Simon maakte de tafel klaar, terwijl wij ff rond keken, bij terug komst hadden Rubin en Simon bezoek gekregen van een damhert die op nog geen meter afstand bij hun was, zelf hadden ze het niet eens door, dat was ons eerste kennismaking, hierna genoten we nog veel meer van deze mooie beestjes. Voor de nacht onze camper bij een klein strandje neer gezet, waar we geregeld bezoek kregen van wat dam herten. ook bleken er veel scouts te zijn uit Noorwegen/Zweden en Denemarken.
Maarten nam voor het slapen nog een frisse duik in de zee, op ons privé strand.