Beach dag

26 juli 2015 - Nikko, Japan

Ik loop verder achter met m'n blog dan gedacht dus moet hard aan het schrijven, je zult bijna vergeten dat je vakantie hebt! We vinden in het donker geen parking langs de kust dus wordt het een park en rest laat in de avond, iets met farm en zonnebloemen. Lijkt net of we in Frankrijk zijn!? We zullen het morgen ochtend wel zien. Na een prima nachtje werden we wakker op een keurige park en rest waar het al snel druk werd, er was een grote markthal waar je verse streek producten kon kopen. Vooral de vis afdeling was druk bezocht, mensen stonden met een zakje in de handen rond een tafel met verse vis te wachten in afwachting op een teken om er wat vanaf te mogen pakken. Na het ontbijt was het al weer flink warm en tijd om het strand op te zoeken, deze was al snel gevonden. Een mooi bewaakt strand, al snel merkten we dat de bewaking alles zagen, en bij het minste geringste al door middel van een fluitje je corrigeerde. Een groep Deense scouts waren er ook om te zwemmen. Eind van de middag op zoek naar een winkel kwamen we in het dorpje Mihara, waar een dorps feest gehouden werd ter ere van de dorps shrine. In een Japans boekje had Yvette gelezen over takoyaki, Japanse poffertjes, met stukjes octopus/ inktvis, en dat werd hier bij een kraampje verkocht. Yvette ging de uitdaging aan, en het smaakte wel wat vreemd maar toch ook prima. De anderen namen een worst met Japans rundvlees erom heen. Deze parking vonden we te druk om te overnachten dus reden we door richting Hiroshima. Rubin en Yvette loodsten ons door de stad over binnendoor weggetje die soms zo smal waren dat je je tegenligger ruimte moest geven. Laat in de avond, na eerst bij Hiroshima nature park voor een gesloten poort gestaan te hebben, een parkeer plaats langs de snelweg gevonden met uitzicht op de grote stad.

1. OPMA:
    31 juli 2015
    De boerenontour, vandaag vrijdag eindelijk goed weer dus naar de tjaskerstr.De kisten van Juul weg brengen en het gras doen enz.We komen gelukkig de tuin in!Daarna met de maaimachien naar Zuid, toch gemakkelijker dan rollen ,het gras stond behoorlijk hoog dus goed idee.'tis daar een rommeltje want de buurman is druk aant metselen, moest vandaag klaarkomen. Dan nog de schotel uit de caravan gehaald ( we willen een grotere )zo zie je we worden wel opgejaagd!Volgende week nog een keer en dan is het basta.Kom maar op met jullie lekker eet verhalen.Liefs OPMA en Bink