Vier de zomer. (Dinsdag 28 juli)

1 augustus 2015 - Tokoname, Japan

'S morgens werden we wakker van het vele lawaai van vliegende kevers die in de bomen zaten. De was was bijna droog en de jongens vertelden over hun avontuur in een soort karaoke bar waar je in allemaal kamertjes zit gescheiden van de anderen en het personeel heel nederig op de knieën het deurtje open doet om de bestelling op te nemen of brengen. Aan het eind van de avond kregen ze nog soep en zijn door eentalige chauffeur wakker te maken naar de camper gebracht.
Iwakuni bezochten
we een oude gereconstrueerde houten boogbrug die in vijf bogen over de rivier gaat, we parkeerden in de rivier bedding en toen we bij de brug waren moesten we betalen om er over te lopen, dit hebben we niet gedaan dus maar een paar foto's gemaakt
en omdat we de afrit hadden genomen scheelde dit ook nog eens 1000¥ parkeergeld, zoveel hadden we nog nooit meegemaakt. Op zoek naar een strandje  want het is alweer warm. Op de route via Google  een strand gevonden het lag achter allemaal woningen en via het eind van de straat kwamen we op het strand. Er was ook wat plaatselijke jeugd en enkele meiden wilden met de lange blonde jongens op de foto. Voor het eten de plaatselijke super bezocht maar het vlees was te duur om te kunnen BBQ-en dus maar aan een pasta maaltijden. We zouden hier blijven slapen en konden bij een van de twee strandtenten warm douchen voor 200¥. Toen het donker werd begonnen groepjes jeugd vuurwerk af te steken, baby pijltjes, sterretjes en veel rook.
Drie meisjes voor ons op het strand verontschuldigden zich en vroegen of we er last van hadden. Rubin en Simon werden gevraagd mee te doen en zo hadden zij ook een bezigheid en onder het genot van cola en stroopwafels kwamen er leuke gesprekken los. Het vuurwerk was er om de zomer te vieren gezellig met vrienden van je. Tegen negenen gingen wij maar eens douchen en bij de strandtent zaten jonge dames die met ons op de foto wouden en uitnodigden om vuur werk af te steken maar eerst douchen. Met Google translate en de enkele Engelse woordjes van een kwamen we een heel eind. Onder het genot van een biertje gezellig verder gekletst, ze zijn heel open en druk alsof ze dronken zijn maar drinken niet omdat ze morgen ochtend weer moeten werken. Als ze jongens verschijnen worden ze helemaal wild en willen wel trouwen en vragen honderd uit. Na het douchen schuiven ze ook aan voor een drankje en wordt er het een en ander aan vuurwerk afgestoken, snapchat of Facebook gegevens uitgewisseld en gaan we ieders ons weegs na een gezellig avondje.